σύμπραξη

σύμπραξη

Παρασκευή, 10 Αυγούστου 2012

ΟΧΙ ΑΛΛΕΣ ΜΑΚΕΤΕΣ!!!! ---του Παναγιώτη Καπουράνη*

 Είναι γνωστό ότι το πρωτάθλημα της F1 δεν μπορεί να αντέξει πάνω από 20 αγώνες. Ως αντίκτυπος αυτού του γεγονότος το grand prix της Κωνσταντινούπολης έμεινε εκτός από τη λίστα του 2012 (το 2011 το ίδιο έγινε με το grand prix του bahrain- κυρίως για πολιτικούς λόγους). 
Με τις αναπτυγμένες χώρες να γίνονται πιο πολλές (Κορέα, Βραζιλία, Τουρκία και άλλες) έχει υπάρξει μια μεγάλη ανάπτυξη για πίστες F1 παγκοσμίως. Ήδη οι δύο πίστες της Γερμανίας μπαίνουν εναλλάξ στο πρόγραμμα της FIA. Ο αντίκτυπος αυτής της κατάστασης είναι η FIA να πιέζει για ποιο χαμηλά συμβόλαια τις εκάστοτε πίστες.
Εδώ θα ήθελα να τονίσω ότι ένας αγώνας της formula 1 έχει διάρκεια ένα σαββατοκύριακο, τις υπόλοιπες 363 ημέρες οι ιδιοκτήτες της πίστας πρέπει να βρούνε εναλλακτικές λειτουργίες για την πίστα προκειμένου να έχει έσοδα.
Αν οι Τούρκοι μια χώρα με 50-60 εκ. πληθυσμό δεν μπορούν να βρουν αρκετές εναλλακτικές χρήσεις προκειμένου η πίστα να είναι κερδοφόρα θα βρούμε εμείς;
Κάποιοι φέρνουν ως παράδειγμα το Μονακό, λέγοντας ο δρόμος να είναι η πίστα, τότε όμως ο δρόμος πρέπει να φτιαχτεί από το κράτος. Το Μονακό είναι η χειρότερη πίστα της FIA, συνήθως όποιος ξεκινάει πρώτος τελειώνει και πρώτος. Για ιστορικούς λόγους όμως, για τη βασιλική οικογένεια, γιατί είναι η πατρίδα των περισσότερων οδηγών F1 (πολύ μικρή φορολογία)  και για άλλους λόγους παραμένει στο πρόγραμμα. 
Μια λύση υπάρχει μόνο για να φτιαχτεί πίστα F1, να θεωρηθεί η ευρύτερη περιοχή του λιμανιού αφορολόγητη περιοχή, οι ναυτιλιακές να μην πληρώνουν καθόλου φόρο , άρα να είναι ένα ιδιότυπο κρατίδιο και τότε φτιάχνοντας ένα καταπληκτικό δρόμο να γίνει πίστα F1. Μόνο που τότε οι κάτοικοι του Κερατσινίου και της Δραπετσώνας δεν θα μπορούν να μπουν καν στην περιοχή και δεν θα έχουν και κανένα ιδιαίτερο όφελος από αυτή τη περιοχή.
Εγώ προσωπικά επειδή έχω ζήσει και ταξιδέψει αρκετά σε άλλες χώρες πιστεύω ότι η περιοχή μας πρέπει να προχωρήσει το σχέδιο ανάπλασης με το πάρκο, μια μικρή μαρίνα, συγκρότημα κατοικιών, χρήσεις χαμηλής όχλησης κλπ.
Κύριοι ένα μεγάλο πάρκο σαν το Hyde park στο Λονδίνο είναι εστία βίας αν δεν φυλάσσεται σωστά. Άρα σύνθετες χρήσεις προκειμένου να μπορούμε να αντέξουμε το κόστος συντήρησης του. Το οικονομικό δράμα της Ελλάδας πρέπει να μας κάνει να βλέπουμε μπροστά και όχι κοντόφθαλμα. Και το Ελληνικό και η Δραπετσώνα και τα πρώην θερινά ανάκτορα στο Μενίδι μπορούν αν γίνουν πάρκα με τις κατάλληλες χρήσεις ενός μέρους του πάρκου προκειμένου να καλύπτονται τα έξοδα τους. 
Τέλος να θυμίσω ότι η πώληση του ΟΛΠ είναι σχεδιασμένη για το 2013-2014, οπότε αν δεν πάρουμε την γη μας πίσω μέχρι τότε είναι πιθανό η περιοχή να μετατραπεί σε χρήσεις προς όφελος του λιμανιού και ίσως η πολύ κουβέντα για την πίστα, να ευνοεί τα σχέδια αυτά και μόνον.

* Ο Παναγιώτης Καπουράνης είναι οικονομολόγος με μεταπτυχιακές σπουδές στο πανεπιστήμιο του Southampton
& μέλος της συντονιστικής επιτροπής της "Αλλιώτικης Πόλης"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου